טיפים כלליים

משלוח מחו"ל

חלק גדול מלקוחות שרליין בישראל מנויים בשירותי חברות שיגור כמו UPS FEDEX DHL - אבל לא כולם. אלה שאינם מנויים כאמור קיבלו את הציוד באמצעות משלוח אוירי (AIRFREIGHT).
 עלות המשלוח האוירי עולה ללא הפסק בשנים האחרונות ומשתנה לעתים קרובות בגלל שינוי במחירי הדלק.

לחברת שרליין אין כמובן שום שליטה על מחירי המשלוח והיא מציעה מחירים כפי שהם נמסרים לה על ידי חברת ההובלה.
בחלק מהמקרים (עד למגבלת גודל ומשקל החבילה) רצוי לשקול לעבור מהובלה אוירית למשלוח באמצעות הדואר של ארה"ב בתעריף הדומה לתעריף EMS (דואר אויר מהיר) הנהוג בדואר ישראל.
ראוי לציין כי :
- המחיר בד"כ נמוך יותר
- משך המשלוח מתארך לעומת משלוח אוירי
- המעקב הממוחשב אחרי המשלוחים מתעדכן לאט מאד - אם בכלל
- במקרה של אבדן או נזק תהליך התביעה מהדואר ארוך למדי - אפשר לשקול לבטח את המשלוח דרך סוכן הבטוח שלך בבטוח הנושא את השם "בטוח ימי" (אינו מוגבל למשלוח בים..).  במקרה של נזק (במיוחד חלקי) יותר נוח לטפל בתביעה מול סוכן מקומי מאשר מול דואר ארה"ב.

לתשומת לב, השחרור ממכס נעשה במקרה זה בדואר חבילות במקום בנתב"ג. הדואר מציע לטפל בשחרור תמורת עמלה ולהעביר את המשלוח לסניף הדואר הקרוב לכתובת המקבל או עד הבית. ניתן כמובן להגיע לדואר חבילות ולטפל אישית בשחרור.

למיטב ידיעתי על פי תקנות המכס העדכניות כפי שפורסמו בעיתונות משלוחים בדואר לשימוש שאינו עסקי פטורים ממכס ומע"מ עד ערך של כ 50 $.  משלוחים כאלה בערך עד כ 1200 ש"ח פטורים ממכס אך חייבים במע"מ. הפטורים האלה אינם בתוקף אם המשלוח מיועד לנמען עסקי או למטרות עסקיות.


כרסומת 2000


בדרך כלל רוכשים את הדגם הזה כאשר יש צורך בצירים הנוספים. יחד עם זאת ראוי לשים לב לעומק (THROAT) מהעמוד - מוגדל משמעותית בדגם זה.

בכל הדגמים של הכרסומות ניתן לרכוש שולחן ובורג ארוכים יותר(ציר X) וגם עמוד ובורג ארוכים יותר (ציר Z)

כדאי גם לדעת שלכל דגמי המחרטות ניתן להוסיף הגבהה של הראש והזנב וכן מחזיק סכין מותאם לתוספת הגובה. זו הגבהה של כ - 31 ממ ("1.25) והיא משמעותית ביותר.

תחזוקה מונעת

מענה לשאלת לקוח שודאי יעזור גם למשתמשים אחרים :

יש הדוגלים באחזקת שבר - לא מטפלים עד שלא מתקלקל
יש הדוגלים באחזקה מונעת - טיפול תקופתי שמיועד בין השאר למניעת שבר...

בשלשה תחומים אני ממליץ מאד על אחזקה מונעת :

חיזוק ברגים - בזמן השימוש בציוד מופעלים כוחות ולעתים יש גם רעידות (חלקן אפילו לא מורגשות על ידי המשתמש). כתוצאה מכך יש נטיה להתרופפות הסגירה של ברגים. רצוי מאד לבצע הידוק תקופתי של כל הברגים כדי להימנע מהפתעות שתמיד מגיעות ברגע הפחות מתאים.

מניעת חלודה - חלקי הפלדה החשופים רגישים ללחות באויר ועוד יותר לידיים מזיעות או זיהום באויר. אם אתם רוצים לשמור את הציוד במראה יפה הקפידו לשמן את חלקי הפלדה בתום העבודה.
גם אם כתמי חלודה כבר הופיעו השימון יאיט התפשטות של החלודה.

בכל מקרה לא רצוי לקרצף חלודה באמצעים מכניים. הקירצוף יגרום שריטות אשר מגדילות את שטח המגע עם האויר ומזרזות התפשטות חלודה.

בדיקת הפחמים של המנוע והחלפתם במקרה הצורך
המנוע מיועד לעבוד שעות רבות - אבל לא עד אחרית הימים !! במיוחד במנוע ותיק או אם אתם מפעילים אותו במהלכי CNC ארוכים.
המשך שימוש בפחמים שחוקים יגרום נזק לרוטור ואז יתכן שלא יהיה ניתן לתקן ויהיה צורך בהחלפת המנוע.
זו תופעה לא נדירה. בתעשיה נהוגה תחזוקה מונעת שוטפת אבל משתמש ביתי מקווה שהכל יעבוד לעולמים בלי להתקלקל למרות שבמציאות זה לא כך (היזכרו ברכב,  במזגן, במכונת הכביסה ועוד ועוד)

שימו לב - לאחר בדיקה לפי ההוראות לעיל יש להחזיר פחמים למקומם באותה זוית בה היו מורכבים אחרת השחיקה שלהם תגדל ויתכן שאפילו ישברו !!